Overasselts koor Engsele

Op de brug in Durbuy

In Overasselt was er, naast vocale hoogstandjes, op enig moment ook behoefte aan wat minder ingewikkelde zang. Zo ontstond in maart 2012 ‘Overasselts koor Engsele’.
Dat zingen voor velen een leuke bezigheid is, bleek wel uit de snelle groei van het koor. Het repertoire bestond aanvankelijk vooral uit smartlappen, maar al snel werden deze aangevulde met evergreens.
Overigens is ‘engsele’ een Overasselts dialectwoord voor ‘uiteindelijk’.
‘Engsele’ repeteert eens in de twee weken op zondagavond van 19.30 –  21.30 uur in het Verenigingsgebouw onder de bezielende leiding van Emiel Hoefnagel. Het grootste deel van het repertoire wordt vierstemmig gezongen.
Naast de mooie kerstnummers, die ‘Engsele’ in december ten gehore bracht samen met het klarinetensemble ‘Mooi van Hout’, worden vooral evergreens ingestudeerd. Tijdens optredens in verpleeghuizen, zoals ‘De Weegbree’ in Wijchen, komen de smartlappen nog goed van pas.
‘Engsele’ treedt op 4 juni 2023 van 14.15 – 14.45.00 uur op in de St Stevenskerk in Nijmegen tijdens het muziekfestival ‘Nijmegen Klinkt’.
Het koor bestaat op dit moment uit ongeveer 42 leden.​

Gezelligheid, samen zingen maar zeker ook groei in kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Luister hieronder

naar een opname.

Wil je graag bij ‘Engsele’ zingen, dan kun je je aanmelden bij Loes Kromhout, tel. 06-47778585.

Uitvoering van Nå er den hellige time tijdens Kerstconcert 2019 in Overasselt.

Kerstconcert 2023 in de Antonius Abt kerk te Overasselt

Uitvoering van Ode an die Freude tijdens Kerstconcert 2019 in Overasselt.

Loes Kromhout

Tel : 06-47778585