06 - 86 83 86 81 - bgg 024-6221685 svo@xs4all.nl

Nieuwsarchief van seizoen 2007-2008

Fotoalbum van GVO-dag van 31-05-2008 bij Burggolf Wijchen
De leden van de golfclub Overasselt hebben zich in Wijchen aardig in het zweet gewerkt. Een fotografische impressie van hun kunnen kunt u hier zien. Het album staat uiteraard ook bij het menu-item Fotoalbums, links op de pagina.

Vakantiesluiting van ons verenigingsgebouw
In de periode van zaterdag 12 juli t/m zondag 3 augustus is het verenigingsgebouw wegens vakantie gesloten. Wij willen iedereen, medewerkers, vrijwilligers en gebruikers van het verenigingsgebouw een fijne vakantie toewensen. Op maandag 4 augustus begint het nieuwe seizoen. Vanaf dat moment bent u weer van harte welkom in ons gebouw voor al uw activiteiten. We hopen u ook komend jaar weer met volle inzet van dienst te kunnen zijn.
Bestuur SVO.

Fotoalbum van biljarten met Dick Jaspers in Overasselt
Het is alweer een tijdje geleden dat Dick Jaspers in Overasselt een biljartdemonstratie heeft gegeven. Het was een hele happening. De aanwezigen waren erg onder de indruk. Je kunt hier naar het fotoalbum gaan.

Nieuw initiatief à la Kreadisk in de Ontmoeting in Overasselt
Alette, Anneke, Eva, Freek, Ida, Lieke, Lotte, Michiel, Steef en Thomas hebben het initiatief genomen om gezellige avonden in de Ontmoeting van het Verenigingsgebouw in Overasselt te organiseren. Waren het in de jaren 70 en 80 vooral hun ouders die met Kreadisk zorgden voor gezelligheid in het dorp, nu is het de jeugd die het heft in handen neemt.
Zaterdagavond 7 juni trappen ze af met DJ’s Dave & Emiel.

Vergadering van de Raad van Toezicht
Op dinsdag 20 mei 2008 vindt de jaarlijkse vergadering van de Raad van Toezicht plaats in ons verenigingsgebouw. Deze begint om 20.30 uur. Toegang hebben alle afgevaardigden van verenigingen en stichtingen die zich schriftelijk bij het bestuur hebben aangemeld.

Aanbiedingen van mei van de schouwburg en De Vereeniging
In het menu theater, item aanbieding kunt u de aanbiedingen vinden voor de maand mei 2008 van de schouwburg en De Vereeniging uit Nijmegen. Dit is van belang voor de mensen die een passe-partout hebben besteld voor ons theaterseizoen.
U kunt er h i e r ook rechtstreeks naar toe.

Classics Dance Night in Overasselt op 31 mei.
Het wordt weer ouderwets swingen in Overasselt op zaterdag 31 mei in ons verenigingsgebouw. Het spektakel begint om 20.00 uur. DJ’s zijn Eddy Jones en Jan Hendrix. Dansen kun je op een verlichte dansvloer van maar liefst 72 m2. Het is aan te raden om van te voren tickets te reserveren. Dat kun je doen op de website. Meer informatie vind je in de rubriek Evenementen (links in het menu) op deze website.

GVO, een nieuwe vereniging in Overasselt
We weten dat Eric Laurant aardig kan bridgen en dat hij voor die sport een grote betekenis heeft, maar weet u ook dat hij een aardig balletje op de golfbaan kan slaan? Dat heeft hem ertoe gebracht om in Overasselt samen met anderen een eigen golfvereniging op te richten met allerlei activiteiten. Er is een heuse PRO die clinics kan verzorgen en golfles geeft en de vereniging van de nodige adviezen voorziet. Een eerste sportieve activiteit vond in ons eigen verenigingsgebouw plaats, namelijk een avondje putten, proberen de bal in de hole te slaan. Van deze gebeurtenis zijn een aantal beelden beschikbaar. Klik  h i e r  om bij de fotoreportage te komen.
Mocht u meer willen weten over deze club, neem dan contact op met Eric Laurant, zijn e-mailadres is ericlaurant@verenigingsgebouw-svo.nl of met de voorzitter Robert van Langen, zijn e-mailadres is r.langen@vanboekel.com.
De volgende clubavond is op 5 juni in De Ontmoeting van het verenigingsgebouw.

Theo Nelen exposeert in het verenigingsgebouw
Vanaf 9 april 2008 hangen er schilderijen van Theo Nelen uit Grave in ons verenigingsgebouw. Iedereen is welkom om deze expositie te komen bezoeken.

Aanbiedingen van april van de schouwburg en De Vereeniging
In het menu theater, item aanbieding kunt u de aanbiedingen vinden voor de maand maart 2008 van de schouwburg en De Vereeniging uit Nijmegen. Dit is van belang voor de mensen die een passe-partout hebben besteld voor ons theaterseizoen.
U kunt er hier ook rechtstreeks naar toe.

Rabobank Rijk van Nijmegen sponsort Overasselts theater
De Rabobank Rijk van Nijmegen uit Malden sponsort ons initiatief om in Overasselt theatervoorstellingen voor het seizoen 2008-2009 mede mogelijk te maken.
Indien u dit initiatief ook financieel wilt ondersteunen, neem dan contact op met Bart Nijs, directeur “Theater Overasselt”. E-mail: Bart Nijs

Foto’s van Basily op website
Op 1 maart vond het optreden van de gipsy-jazzformatie Basily plaats. Er zijn foto’s gemaakt van zowel het vlammende optreden als de gezellige afterparty. Een link naar het album staat op de theaterpagina maar het is ook rechtstreeks hier te benaderen. Met dank aan Bart Nijs.

Theaterseizoen 2007-2008 afgeloten, 2008-2009 komt eraan
Gisteren, 1 maart 2008, is met een wervelende muzikale show het theaterseizoen in Overasselt beëndigd. De ruim 120 bezoekers hebben een onvergetelijke muzikale avond beleefd bij het optreden van Basily, een zestal muzikanten, bij wie het muziek maken duidelijk in de genen zit.
We zijn nu al weer druk doende om het seizoen 2008-2009 vorm te geven. Het belooft weer een fijn theaterjaar te worden. We houden u via deze website, maar ook via andere kanalen op de hoogte van de ontwikkelingen.
We hopen dat iedereen, die de voorstellingen van afgelopen jaar bezocht heeft, kan terugkijken op één of meerdere geslaagde avondjes uit in ons theater. Hopelijk slagen we erin een voor u aantrekkelijk programma samen te stellen waardoor we u ook volgend jaar weer in groten getale mogen ontmoeten.
Bij deze willen we ook iedereen bedanken die het theaterseizoen 2007-2008 in Overasselt mede mogelijk hebben gemaakt.

Aanbiedingen van maart van de schouwburg en De Vereeniging
U kunt er hier ook rechtstreeks naar toe.

Gipsy-jazz formatie Basily op 1 maart in ons Verenigingsgebouw
Zaterdag 1 maart is het optreden van Basily in Overasselt. Deze gipsy-jazz formatie laat de tijden van Django Reinhardt en Stephane Grapelli herleven. Maar zij doen dat met een geheel eigen stijl. Hun optredens zijn gedreven waardoor ze keer op keer het publiek in vervoering brengen. Met een bezetting van viool, solo gitaar, slaggitaren en contrabas belooft dat een muzikaal spannende avond te worden. Zorg ook dat jij erbij bent geweest. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Deze bedraagt € 12,50 per persoon.
Kaarten zijn verkrijgbaar in het Verenigingsgebouw en bij slijterij de Rank op de Hoogstraat in Overasselt.
Wilt u kaarten online bestellen? Dat kan! Ga dan naar de  b e s t e l p a g i n a .

John Werdler exposeert in de Ontmoeting
Sinds 8 februari exposeert John Werdler uit Nederasselt een gedeelte van zijn werk bij ons in de Ontmoeting. Hij is vooral geïnspireerd door het werk van Bernard Buffet. Het is absoluut de moeite deze expositie in ogenschouw te nemen. Zoals altijd bent u van harte welkom in ons gebouw.

Aanbiedingen van februari van de schouwburg en De Vereeniging
In het menu theater, item aanbieding kunt u de aanbiedingen vinden voor de maand februari 2008 van de schouwburg en De Vereeniging uit Nijmegen. Dit is van belang voor de mensen die een passe-partout hebben besteld voor ons theaterseizoen.

Vier dagen Vet Feest met live bands in KZMU’s IJspaleis
Het ZaalMetamorfoseTeam heeft de diepvrieskist opengegooid en het Verenigingsgebouw klaargestoomd (?) voor vier vette avonden ijspret met iedere avond live muziek!

• Op Zaterdagmiddag vieren we vanaf 14:00 carnaval met onze vrienden van Dichterbij en natuurlijk ook voor andere belangstellenden.
  • Op Zaterdagavond opent Prins Marcel II om 21:00 het ijsgala met op het podium de 9-koppige band Little Sister.
  • Zondagmiddag is de prijsuitreiking van Luilekkerlands karnavalsoptocht.
  • Zondagavond, vanaf 21:00 is het de beurt aan de spetterende band Dynamics.
  • Maandagmiddag vanaf 16:00 nemen we er “Nog enne mit de jas an”.
  • Maandagavond om 21:00 is het wederom de beurt aan Piet Plof en zijn vrienden om Krek op stelten te jagen.
  • Dinsdagmiddag om 14:00 start de KZMU Kindermiddag met vele leuke spellen en disco.
  • Dinsdagavond vanaf 21:00 swingt de Ontmoeting op de muziek van het Belgische duo Stiks.

Kijk voor meer informatie op de website van KZMU

Pronkzittingen KZMU
Op zaterdag 19 januari en zondag 20 januari vindt de pronkzitting plaats in het Verenigingsgebouw. Zorg dat je erbij bent.

Voorstelling van Claudia de Breij uitverkocht
De voorstelling van Claudia de Breij op 3 januari is uitverkocht. Diegenen die kaartjes via de website besteld hebben op het laatste moment en zelf willen betalen of een machtiging hebben afgegeven maar de kaartjes thuisbezorgd wilden hebben, moeten er rekening mee houden dat de bezorging wel eens niet op tijd zou kunnen komen. Neem in ieder geval een uitdraai van de e-mail met het bestelnummer mee die u is toegestuurd na de bestelling om op de dag van de voorstelling de kaartjes bij de afhaalbalie alsnog in ontvangst te kunnen nemen. Ditzelfde geldt ook voor diegenen die ervoor hebben gekozen zelf te willen betalen en de kaartjes op te halen.
Tot 3 januari.

Aanbiedingen van januari van de schouwburg en De Vereeniging
In het menu theater, item aanbieding kunt u de aanbiedingen vinden voor de maand januari 2008 van de schouwburg en De Vereeniging uit Nijmegen. Dit is van belang voor de mensen die een passe-partout hebben besteld voor ons theaterseizoen.

Fout in folder over Claudia de Breij op 3 januari 2008

LET OP! In een folder die pas geleden is verspreid staat abusievelijk de prijs van € 11,00. Dat moet zijn € 16,50. Onze excuses hiervoor.

Try-out van Claudia de Breij op 3 januari 2008
Meteen in het nieuwe jaar zal Claudia de Breij een van haar laatste try-outs verzorgen van het programma “iClaudia”. De kaartverkoop loopt de laatste dagen hard. Zorg dat u erbij bent. Er zijn nog kaartjes te koop via de w e b s i t e of bij slijterij “De Rank” aan de Hoogstraat in Overasselt.

Poeiersuukerbal op 1 januari 2008
Het nieuwjaar wordt ingeluid met een optreden van FACE en de Poeiersuukerband. Aanvang 20.30 uur. Entree gratis.

Fijne feestdagen en een voorspoedig 2008
Het bestuur van SVO en het personeel wenst iedereen heel fijne feestdagen en een voorspoedig 2008. We hopen u ook volgend jaar weer van dienst te kunnen zijn.

Fotoalbums vernieuwd
In het menu Fotoalbums zijn de albums van “Dancing with the Stars” en de zeskamp vernieuwd. Bovendien is het aantal foto’s uitgebreid. Neem nog maar eens een kijkje!

Fotoalbum van Dancing with the Stars online
In het menu Fotoalbums is een deel van de foto’s te zien die zijn gemaakt van de fantastische feestavond “Dancing with the Stars” van zaterdag 1 december jongstleden. Met Carolien en Jerry in een absolute glansrol, maar de andere paren mochten er ook wezen. Gauw een kijkje nemen dus.

Aanbiedingen van december van de schouwburg en De Vereeniging
In het menu theater, item aanbieding kunt u de aanbiedingen vinden voor de maand november 2007 van de schouwburg en De Vereeniging uit Nijmegen. Dit is van belang voor de mensen die een passe-partout hebben besteld voor ons theaterseizoen.

Overasselt op Radio Gelderland vanuit het verenigingsgebouw
Op zaterdag 8 december vindt in ons verenigingsgebouw een live radio-uitzending plaats door Radio Gelderland. De organisatie is in handen van het Dorpsplatform, Stichting Overasselt Promotions en Stichting Verenigingsgebouw Overasselt. De uitzending is van 10.00 uur tot 13.00 uur. Iedereen wordt van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn. Kijk hier voor een uitgebreid programma-overzicht.

Dancing with the Stars
Op 1 december vindt in ons verenigingsgebouw het grote evenement “Dancing with the Stars” plaats. Dit wordt georganiseerd door onze harmonie KNA. Voor dit spektakel zijn reeds alle kaarten verkocht.

Expositie van schilderijen van Koosje van Zuijlen – Martens
Vanaf 19 november 2007 hangen er 8 schilderijen van Koosje van Zuijlen – Martens in ons verenigingsgebouw. Iedereen is welkom om deze expositie te komen bezoeken.

Aanbiedingen van november van de schouwburg en De Vereeniging

Nieuwe seizoen 2007-2008 van start
Op 6 augustus is het nieuwe seizoen weer begonnen. We staan voor u klaar om u van dienst te zijn. Iedereen die van het gebouw gebruik maakt een fijn seizoen toegewenst. Houd ook de nieuwsberichten in de gaten. Er staan voor de komende tijd veel interessante activiteiten gepland.

Website van SVO operationeel
Vanaf 10 juli 2007 is de website van SVO operationeel. Deze is bedoeld als informatiebron voor alle bewoners van Overasselt en omstreken. Bovendien geeft de website zicht op het reilen en zeilen van de Stichting Verenigingsgebouw Overasselt.

25 Jaar stenen Verenigingsgebouw
In het kader van het 25-jarig bestaan van ons stenen verenigingsgebouw zijn er allerlei festiviteiten. Op zaterdag 9 juni is het jubileum officieel van start gegaan. Er is een fototentoonstelling over het (historisch) verenigingsleven van Overasselt geopend in de Ontmoeting en daarna een film over het huidige verenigingsleven in Overasselt, gemaakt door Jos Janssen, vertoond.

Film over verenigingsleven Overasselt te koop
De film die door Jos Janssen is gemaakt voor het jubileum over het verenigingsleven in Overasselt is te koop voor € 5,00. Als je er belangstelling voor hebt, kun je dat aan de beheerders in het verenigingsgebouw kenbaar maken en daar bestellen.