KIDSCLUB OVERASSELT

Wij hebben besloten om per direct te stoppen met het organiseren van structurele activiteiten op de zaterdagmiddag.
Hoe jammer we dat ook vinden, maar het animo is dermate laag dat we onze tijd en energie beter kunnen steken in het nóg beter maken van de woensdagmiddag.
Dat gaan we dus ook doen!
Met ingang van april 2018 gaan we de eerste woensdag van maand een heuse knutselclub organiseren waarbij we meer oog gaan hebben voor dingen die hip en happening zijn (bijvoorbeeld maar niet per se knutselen met foam clay, slijm maken, etc.), maar ook zeker het schilderen, tekenen, knippen en plakken niet gaan vergeten.
Op de derde woensdag van de maand gaan we voortaan op ontdekkingsreis! Door de Jantje Beton collecte, het budget dat we vanuit het Verenigingsgebouw ter beschikking hebben gekregen én de bijdrage die jullie als ouders/verzorgers leveren via Ted hebben we de financiële middelen om eens per maand een excursie te organiseren zoals we dat verleden jaar naar De Nieuwe Schatkuil gedaan hebben. We willen kinderen graag eens rond laten neuzen op plekken waar ze anders niet zo snel zouden komen.
Was het dat?
Nee, van tijd tot tijd, vooral richting de zomer, zullen we een knutselmiddag of een ontdekkingsreis inruilen voor wat wij groot spel noemen. Denk daarbij aan een speurtocht, het O.K. stoepkrijten, etc. Daarnaast gaan we,eveneens richting de zomer, incidenteel wat grotere dingen organiseren op zaterdag zoals het inmiddels befaamde idee voor een zeepkistenrace en zomerbarbecue. Ook gaan we onderzoeken of we de Overasseltse Jeugdavondvierdaagse in de week voorafgaand aan de Nijmeegse Vierdaagse nieuw leven in kunnen blazen.

Dat zijn de plannen voor de rest van 2018 en een groot deel van 2019. Wij gaan de komende week flink plannen en organiseren en hopen met Pasen een KidsClub Activiteitenprogramma tot aan de zomervakantie te presenteren dat we communiceren middels social media, nieuwsbrief en internet, maar ook op diverse plekken in het dorp op zullen hangen zodat iedereen de activiteiten plus data in zijn agenda kan zetten!

Met vriendelijke groet,

Ellis Schipper